Projecte del desdoblament del viaducte de Tres Camins, a la C-25 [Fitxer informàtic]
/ Maite Pujal Buchaca ; [dirigit per: Ángel Carlos Aparicio Bengoechea]
Pujal Buchaca, Maite2010
Dirigida per: Aparicio Bengoechea, Ángel Carlos. Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona, 2010
1 recurs electrònic
Projecte final de carrera (E. T. d'Obres Públiques, especialitat en Construccions Civils, en Hidrologia i en Transports i Serveis Urbans).
L'objectiu d'aquest projecte es la definicio del Viaducte Tres Camins sobre la Riera de Santa Coloma entre els municipis de Sant Hilari Sacalm i Santa Coloma de Farners. Aquest pont s'emmarca dins el projecte de desdoblament de la C-25. En el desenvolupament del projecte es discutiran diverses solucions alternatives de possibles tipologies estructurals. L'elecció de la millor alternativa es dura a terme mitjançant un analisi multi criteri, en el qual tenen cabuda criteris de molt diversa indole. La C-25, coneguda com a Eix Transversal va entrar en funcionament en la seva totalitat l'any 1997. Ocupa una longitud de 155 quilometres unint les comarques de La Segarra, l'Anoia, el Bages, Osona i la Selva. Des de la seva inauguracio va presentar una alta ocupacio, entre 8.000 i 17.000 vehicles diaris, superant les expectatives marcades. Aquest fet, juntament amb velocitats excessives, Esser definit amb una sola calçada per als dos sentits de circulacio i presentar un elevat percentatge de vehicles pesants al llarg del seu recorregut, han fet que sigui una via amb un elevat percentatge d'accidents mortals. La C-25 representa una opcio de corredor economic per dessaturar el corredor del litoral que resulta interessant per potenciar la zona i donar mes equilibri territorial. Aixi doncs, existeixen diferents motivacions per a realitzar l'obra de desdoblament i consequentment, a la construccio del nou Viaducte de Tres Camins. Cal tenir present que un cop acabada l'obra sencera de desdoblament, la C-25 representara una atractiva alternativa a les autopistes de peatges. Per evitar que l'obra es col.lapsi altre cop absorbint un trafic de vehicles pesants pel qual no ha estat dissenyada, existeix una proposta de "peatge a l'ombra". D'aquesta manera s'intentaria aconseguir un equilibri de transit entre les diferents vies de comunicació existents.